تحقیق بررسی دیدگاه های حضرت علی (ع) در تعلیم و تربیت

بررسی دیدگاه های حضرت علی,بررسی دیدگاه های حضرت علی در تعلیم و تربیت,پایان نامه دیدگاه های حضرت علی,تحقیق دیدگاه های حضرت علی,دیدگاه های حضرت علی,دیدگاه های حضرت علی در تعلیم و تربیت,مقاله دیدگاه های حضرت علی
دانلود تحقیق بررسی دیدگاه های حضرت علی (ع) در تعلیم و تربیت

دانلود فایل

دانلود پایان نامه با موضوع تحقیق بررسی دیدگاه های حضرت علی (ع) در تعلیم و تربیت،در قالب word و در 257 صفحه، قابل ویرایش، شامل:چکیدهفصل اول: کلیات تحقیقمقدمهبیان مسألهاهمّیّت و ضرورت تحقیقاهداف پژوهشسوال های تحقیقسؤال های فرعی تحقیقکاربردهای پژوهشنوآوری پژوهشتعریف واژگان کلیدی  فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیقمقدمهالف- مبانی نظریخداشناسی از دیدگاه قرآن جايگاه شناختابزار شناختموانع شناختضرورت، اهمّیّت و ارزش شناخت خداخدا در قرآنپيوند انسان با خدا       امکان معرفت یافتن به ذات خدانشانه های خدا در قرآنحقيقت و ابعاد توحيدشرط های توحید        تشبیه ‏ناپذیری  توصیف‏ ناپذیریبینونت و عدم سنخیت  نشانه هاى يكتايى خداراه های خدا شناسیجبران كمبودها در آفرينشخداشناسى از راه فرض خلاف خداشناسى از راه مقايسهخداشناسى از راه افزايش نعمت هاادله توحيد و اثبات وجود خدا (براهين خداشناسي)برهان معقوليت يا احتياط عقلي  برهان فطرتبرهان صديقين برهان نظمبرهان حركتبرهان علّيصفات جمال و جلال خدا از ديد قرآن كريم اقسام توحيدانسان شناسی از دیدگاه قرآنتعریف انسان شناسی انواع انسان شناسیفلسفه آفرينش انسان از ديدگاه قرآنانواع ارتباط انسانرابطه انسان با خدارابطه انسان با خويشتنرابطه انسان با خلق خدارابطه انسان و جهان هستي       افق کمال انسانی یا انسان نمونه      کمال نهایی انسانجهان شناسي در قرآنتعریف جهان بینی انواع جهان بینی (جهان شناسی)معیار مقبولیت جهان بینی   جهان بيني توحيدي(الهی) و آثار آن          جهان هستي در جهان بيني الهيحرکت وسیر تکاملی جهان هستیمقصد جهان هستیاهداف تعلیم و تربیتمفهوم و تعريف تربيتنظام تربيتامکان تربيتحساسيت تربيتضرورت وجود هدفشرایط اهدافخصایص اهدافنوع اهداف تربیتی  مفهوم هدف در تعلیم و تربیتاهداف تربيتاهداف كلى برای نیل به غايت تربيت         هدف نهايى از تربيتقرب به خداوند در قرآن كريمطبقه بندی اهدافمنابع اهداف تربیت در اسلام و ایراناهداف در تربیت اسلامی   ويژگي هاي تربيت اسلاميحکومت و تعليم و تربيت کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایرانب) پیشینه تحقیقفصل سوم: روش تحقیقمقدمهروش تحقیقروش تجزیه و تحلیل اطلاعاتفصل چهارم: یافته های تحقیقمقدمهسؤال اوّل سؤال دومسؤال سوّمسؤال چهارمسؤال پنجممفهوم تعلیم و تربیت در اسلاممشخصات تربیت در اسلاممحبت، محور تربیت در اسلامخودشناسى از دیدگاه امام علی (ع)ضرورت تربيت فرزندروش تربيت فرزندضرورت توجه به معنوياتویژگی های افراد دست اندر کار در امر تعلیم و تربیت و حکومتنتیجه گیری از سخنان امام علی(ع) در زمینه اهداف تعلیم و تربیتفصل پنجم: بحث و نتیجه گیریمقدمهجمع بندی نتایج تحقیقهستی شناسی از دیدگاه امام علی (ع)خداشناسی از دیدگاه امام علی (ع) جهان شناسی از دیدگاه امام علی (ع)انسان شناسی از دیدگاه امام علی (ع)تربيت از دیدگاه امام علی (ع)آسيب شناسي تربيتتأثیرات هستی شناسی امام علی (ع) بر اهداف تعلیم و تربیتپیشنهادهای تحقیقپیشنهاد تربیتی به والدینپیشنهادات کاربردیپیشنهادات کاربردی مرتبط با پیشنهاداتی به پژوهشگران و محققانمحدودیت های تحقیقمشکلات پژوهشفهرست منابعچکیده تحقیق:پژوهش حاضر به بررسی دیدگاه های حضرت علی (ع) در زمینه تعلیم و تربیت پرداخته است. در این حوزه سوالاتی برای پژوهشگر مطرح شد، مانند این که دیدگاه امام علی (ع) در زمینه هستی شناسی، خداشناسی و انسان شناسی چگونه است و در زمینه تعلیم و تربیت چه رهنمودهایی را ارائه فرموده اند. پژوهشگر با تکیه بر منابع اسلامی و بررسی اسناد و مدارک، سایت ها و پایگاه های اطلاعاتی و نرم افزاری به تحلیل کیفی منابع پرداخته و به سوال های پژوهشی پاسخ داده است. یافته های پژوهش نشان داد که کتاب نهج البلاغه که از بیانات حضرت علی (ع) می باشد به مباحث اصلی خدا شناسی، جهان شناسی و انسان شناسی پرداخته است. اميرالمؤمنين علي (ع) خداشناسي و خداجويي را امري فطري مي داند، چنان كه مي فرمايد: خداوند قلب ها را با ارادت و محبت خود و عقل ها را با معرفت خود سرشته است. حضرت علی (ع) دو دیدگاه درباره ی جهان دارد: یکی، دیدگاه هستی شناسانه و دوّم، دیدگاه دنیا شناسانه. در جنبه انسان شناسی امام علی (ع)، بحث مختصات انسان مطرح می شود. منظور از مختصات انسان، يعنى چيزهايى كه فقط در او وجود دارد و جماد و گياه و حيوان را به كمالات ويژه راهى نيست. انسان داراى نيروى عقل و فكر است كه با آن حقايق وجود مى شناسد و پيشرفت هاى مادى و معنوى تحصيل مى كند. به طور کلی امام علي (ع) يک نظام جامع تربيتي ارائه کرده است؛ زيرا در ديدگاه تربيتي علي (ع) هم ازاهميت و ضرورت تربيت و هم از ويژگي ها، اهداف و اصول سخن به ميان آمده و هم ازشيوه هاي مؤثر در به کارگيري اصول ومباني تربيت که در مجموع حکايت از جامعيت نظام تربيتي آن حضرت دارد. از منظر ايشان، خانواده نقش کليدي و اساسي در تربيت دارد و اين بدان دليل است که اوّلاً، در تأثير عامل وراثتي و ديگر عوامل محيطي نقش اساسي دارد. ثانيا، تا پيش از بلوغ، در مجموع بيشترين بخش عمرفرزندان در کانون خانواده و تحت نظارت آنان سپري مي شود و ثالثاً، نقش الگويي والدين، به ويژه در تربيت اخلاقي، بسيار چشمگيراست. از طرفي، خانواده خود از عوامل تأثير گذار محيطي درتربيت فرزندان است که مي توانداز راه ارتباطات اجتماعي، زمينه ی دوست يابي شايسته را براي فرزندان فراهم آورد.

 
من می خواهم این فایل را خریداری کنم

برچسب ها:
دیدگاه های حضرت علی بررسی دیدگاه های حضرت علی دیدگاه های حضرت علی در تعلیم و تربیت بررسی دیدگاه های حضرت علی در تعلیم و تربیت تحقیق دیدگاه های حضرت علی مقاله دیدگاه های حضرت علی پایان نامه دیدگاه های حضرت علی

پاورپوینت فصل بیست و دوم کتاب مبانی اقتصادسنجی گجراتی ترجمه ابریشمی (اقتصادسنجي سري هاي زمانی)

پاورپوینت فصل بیست و دوم کتاب مبانی اقتصادسنجی گجراتی ترجمه ابریشمی (اقتصادسنجي سري هاي زمانی) رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل بیست و دوم کتاب مبانی اقتصادسنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع اقتصادسنجي سريهاي…

دوره آموزشی مدیریت و کنترل پروژه

پاورپوینت دوره آموزشی کنترل پروژه,پاورپوینت دوره آموزشی مدیریت پروژه,جزوه دوره آموزشی کنترل پروژه,جزوه دوره آموزشی مدیریت پروژه,دانلود دوره آموزشی کنترل پروژه,دانلود دوره آموزشی مدیریت پروژه,دوره آموزشی کنترل پروژه,دوره آموزشی مدیریت پروژه دانلود دوره آموزشی مدیریت…

تحقیق بررسی ادبیات مثنوی از دیدگاه ادبی

تحقیق بررسی ادبیات مثنوی از دیدگاه ادبی ادبیات مثنوی رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل:تحقیق بررسی ادبیات مثنوی از دیدگاه ادبیقالب بندی: فایل word و قابل ویرایشتعداد صفحات: 222بخشی از متن تحقیق:مي‌خواهيم سخن درباره انساني…

پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی تالیف دکتر زهرا برومند (نسخه کامل)

پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی تالیف دکتر زهرا برومند (نسخه کامل) کتاب مدیریت رفتار سازمانی تالیف دکتر زهرا برومند رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی تالیف دکتر زهرا برومند (نسخه…

تحقیق طراحی مجموعه پانسیون های دانشجویی با رویکرد روان شناسی محیط در کرج

رساله طراحی پانسیون دانشجویی,رساله طراحی خوابگاه,رساله کارشناسی ارشد معماری,رساله کارشناسی معماری,روانشناسی محیط در معماری,رویکرد روانشناسی محیط در طراحی پانسیون دانشجویی,طرح ارشد معماری,طرح نهایی کارشناسی دانلود تحقیق طراحی مجموعه پانسیون های دانشجویی با رویکرد روان شناسی…

پاورپوینت خلاصه کتاب تربیت بدنی در مدارس تألیف دکتر مهدی کارگر و دکتر مسعود نادریان

پاورپوینت خلاصه کتاب تربیت بدنی در مدارس تألیف دکتر مهدی کارگر و دکتر مسعود نادریان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تربیت بدنی در مدارس تألیف دکتر مهدی کارگر و دکتر مسعود نادریان،در…

تحقیق اوراق اختيار معامله در منظر فقه اماميه

اختيار معامله شاخص,اوراق اختيار معامله,اوراق اختيار معامله در منظر فقه اماميه,بيع العربون,پایان نامه اوراق اختيار معامله در منظر فقه اماميه,تحقیق اوراق اختيار معامله در منظر فقه اماميه,قرارداد آتي,مقاله اوراق اختيار معامله در منظر فقه اماميه…

پاورپوینت مديريت كيفيت جامع (TQM)

آشنایی با مديريت كيفيت جامع,اصول مديريت كيفيت جامع,پاورپوینت مديريت كيفيت جامع,تحقیق مديريت كيفيت جامع,مديريت كيفيت جامع,مديريت كيفيت جامع tqm,مديريت كيفيت جامع چیست,معرفی مديريت كيفيت جامع,مقاله مديريت كيفيت جامع دانلود پاورپوینت مديريت كيفيت جامع (TQM) دانلود…

بررسي عملكرد مديران تحصيلكرده و غير تحصيلكرده

تاثیر تئوریهای مدیریت بر مدیریت آموزشی,مزایا و محدودیتهای عمده تئوری کلاسیک مدیریت,مکتب روابط انسانی دانلود بررسي عملكرد مديران تحصيلكرده و غير تحصيلكرده دانلود فایل فهرست مطالب : فصل اول مقدمه تعریف موضوع اهمیت موضوع اهداف…

احداث سد بتني قوسي – وزني سلمان فارسي (قير)

احداث سد بتني,اصول احداث سد بتني,اصول ساخت سد بتني,تحقیق اصول ساخت سد بتني,تحقیق روشهای ساخت سد بتني,تحقیق ساخت سد بتني,روش اجرای سد بتني,روش احداث سد بتني,روشهای احداث سد بتني,روشهای ساخت سد بتني,ساخت سد بتني,مقاله احداث…